demenageur - demenagement - demenager - déménagement - déménager - verhuis - verhuizen - verhuizing - lift - verhuislift - brussel - belgie of  belgië

logo le déménageur sympa

 de toffe verhuizer

  voor Brussel, Leuven, Mechelen ... België

     

Home

Goeie raad
Tot uw dienst

Contact

Links

Goeie raad, tot uw dienst

De prijs , OK !      En de rest ?

De nummer 1 op de hitparade van de vragen is en blijft:

             hoeveel kost dat ?

Als dat uw enige zorg is kan je dadelijk naar het hoofdstuk TARIEF gaan. De tips en tricks hierna zal je dan wel missen. Misschien toch nog een wijze raad van een goede huisvader. Voorzichtig: de laagst geboden prijs is achteraf niet altijd de beste koop. Veel geluk !

Wil je graag weten wie je verhuis gaat doen, hoe wij werken, en waarom ik een uitstekende service kan bieden voor een schappelijke prijs? Dan vind je tekst en uitleg hierna.

Even voorstellen

     
Le patron, Paul Stockman

Dat ben ik : Paul Stockman.

Ik
verzorg de klantendienst  bij de toffe verhuizers.
Ik heb mijn best gedaan om U met deze website passende informatie te geven.
Vragen, commentaar, kritiek?
Aarzel niet,
neem contact !




Wij zijn mistens even goed of beter als alle andere goede verhuizers  

  • wij zijn echte "profs" in de verhuis, met jarenlange ervaring

Waarin wij verschillen met de anderen

  • wij hebben goed materiaal, maar zonder luxe
  • wij maken zo weinig mogelijk kosten (o.a. reklame)
  • wij zijn een klein groepje goeie vrienden.
De ploeg : ons geheim ?
Behalve de chauffeur hebben wij allemaal nog een andere stiel, met veel vrije tijd. Paul is nachtwaker, Rik is bij het leger, enz. Een verhuis is voor ons als een sportieve vrijetijdsbesteding, waar we nog wat extra mee verdienen. Bij elke verhuis zijn wij super gemotiveerd. En vermits wij niet helemaal afhangen van de verhuis voor ons inkomen, kunnen wij onze diensten aanbieden aan een toffe prijs.
 
Onze kamion 
     
le camion Mercedes Ecoliner bien rôdé

Wij hebben een "goed gerodeerde" Mercedes vrachtwagen, met een laadbak van 6 meter lang, 2,30m breed en 2,30m hoog. Even rekenen, dat maakt 31,74 kubieke meter.

Dat is genoeg ruimte voor de inhoud van een appartement met living, keuken, 2 of 3 slaapkamers.


  • De maat van onze vrachtwagen laat ons toe gemakkelijk in de stad te rijden en te parkeren.
  • De vrachtwagen heeft een laadklep achteraan, zéér handig voor het laden en lossen van meubelen, wasmachines en andere zware stukken. 
  • In de vrachtwagen ligt altijd een stapel dekens om uw meubelen en andere delikate  voorwerpen mee te beschermen.
De lift

Tot het derde verdiep geniet je van ons super voordelig forfait tarief lift.
Onze demonteerbare lift (GEDA-lift) kan ook aan de achterzijde van gebouwen geplaatst worden.
Voor het opzetten van deze lift hebben wij vrije ruimte nodig verticaal onder de venster waar de lift zal gebruikt worden. Verwittig ons aub indien er
op de verdieping eronder een balkon of uitstekende logia is, indien er een tuintje is met bomen of struiken, een muurtje of andere afsluiting, trappen of  doorgang naar keldergarage, of enig andere hindernis.

Boven het 3e verdiep werken wij met een lift op bestelwagen of vrachtwagen (tot 19e).

Onze reklame
  • Vermits U super tevreden zult zijn van onze diensten, rekenen wij erop dat U zult zorgen voor de nodige mond aan mond reklame.
  • Behalve dat, hebben wij deze website en een kleine aankondiging in de Vlan. Meer niet.
    Ik vermijd andere kosten te maken voor reklame, waar U als klant uiteindelijk toch voor opdraait.

Ons tarief zonder verrassingen

De tarieven worden berekend

vanaf      onze aankomst op uw eerste adres,
tot           retour kamion depot Brussel.

     Prijzen zijn in Euro, zonder BTW

Gebruik kamion, forfait per dag                          80,00
Chauffeur, per uur                                                 20,00
Dragers, per uur, per man                                   16,00

Km buiten Brussel:  0,50 euro per Km

Lift   tot maxi 3e verdiep                          forfait    80,00    par dag
Lift          tot   6e verdiep                          forfait    35,00  +  30,00 per uur
Lift    7
e tot 10e verdiep                          forfait    60,00  +  30,00 per uur
Lift  11e tot 14e verdiep                          forfait    95,00  +  30,00 per uur
Lift  15e tot 19e verdiep                          forfait  140,00  +  40,00 per uur

Supplement  lift > 3e verdiep voor Leuven of Mechelen = 25 euro
Supplement  lift > 3e verdiep voor Antwerpen = 60 euro

Meubelbewaring                                                     50,00   per maand


voorbeeld met lift:
                    verhuis met lift 3e verdiep,
                    kamion met chauffeur en 2 dragers,
                    4 uur werk :   == >  368,00 €

voorbeeld zonder lift
                    verhuis met kamion, chauffeur en 2 dragers,
                    4 uur werk :   == >  288,00 €
Schatting, hoeveel tijd ?

Een "normale" verhuis duurt ongeveer 4 uur.
Een "kleine" verhuis kan in 2 of 3 uur.
Een "grote" verhuis, met onze kamion volgeladen, kan 6 uur duren.

Waarom wij het werk per uur aanrekenen
Ik hou niet zo van vaste prijzen voor aangenomen werk. Dat is een pokerspelletje met op het einde meestal een winnaar en een verliezer. Als ik een vaste prijs maak ben ik verplicht een reserve bij te tellen voor onvoorziene omstandigheden. Dat maakt de rekening alleen maar duurder. Reken ik te nipt, of is er meer werk dan eerst voorzien dan riskeer ik met verlies te werken. Een overeengekomen prijs aanrekenen voor de echt gepresteerde uren lijkt mij de meest eerlijke manier.

Hoeveel man ?   Wie doet wat ?
In principe blijft de chauffeur bij de vrachtwagen, ook voor veiligheidsredenen. De chauffeur zorgt voor het behoorlijk laden, vastmaken, veilig stapelen van meubelen en andere zaken in de vrachtwagen. Bij het uitladen geeft hij alles aan aan de dragers. 

Om goed te werken met de lift  zijn we beter met 4, 2 personen boven en 2 beneden aan de lift.

Onze suggestie om met de lift te werken :

onze chauffeur + 2 van onze mannen
+ een persoon van uw kant, die kan meehelpen.

Hebt U liever 4 man van ons, dan kan dat natuurlijk.

Pas op voor de zogezegde besparingen.

Door een man minder te nemen gaat U niet noodzakelijk minder betalen. Een goed ingewerkte professionele ploeg werkt snel en goed ... en U vermindert de risico's voor breuk, schade aan de muren, kwetsuren en verwondingen.

Nog meer goede raad

Reserveer de plaats voor uw adres.

Onze vrachtwagen moet kunnen parkeren voor uw deur. Wij doen niet moeilijk. Wij willen ons in dubbele file zetten als het moet. Maar als we weggestuurd worden door de politie, kunnen we ons werk niet doen en zitten we allemaal met een probleem.

U kan 2 of 3 wagens voor de deur parkeren, stoelen of andere voorwerpen op de straat plaatsen. Uw beste garantie is een officiële aanvraag bij de gemeente om de plaats die dag te reserveren. Dat moet mintens enkele dagen op voorhand gebeuren. De gemeente laat dan bordjes "verboden parkeren" plaatsen.

Let op. Wij stellen al te dikwijls vast dat verstrooide of koppige chauffeurs niet letten op het parkeerverbod. Heb geen medelijden, zoniet draait uzelf op voor de nutteloze wachttijd. Telefoneer tijdig (2 uur op voorhand) naar de politie om de wagens die in de weg staan te laten slepen. Het nummer van de politie staat op het papier dat U krijgt van de gemeente, zoniet 101. Hou het papier van de gemeente bij de hand. De politie vraagt dit soms .

U kan inlichtingen over de brusselse gemeenten vinden via het portaal van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest

Voor Brussel-stad gebeurt de reservatie van de openbare weg voor verhuis bij de technische dienst van de Politie Brussel, enkel via FAX op het nummer 02 279 83 08. De bijdrage voor 2 verbodsplaten voor 1 dag is 114,03 euro.

Voor de andere Brusselse gemeenten en Leuven kan u nakijken in dit pdf-bstand.

Vermijd verrassingen voor de verhuizers.

Een verwittigd man is er 2 waard. AUB, verwittig tijdig als er moeilijkheden te voorzien zijn zoals smalle deuren of vensters, geen toegang voor vrachtwagens, uitzonderlijk zware voorwerpen te verhuizen (piano, brandkast, marmeren tafelblad, enz.)

Profiteer maximaal van de verhuisdienst.

Als U absoluut over en weer wil rijden met zakken en kartons in uw privé voertuig kan U dat doen. Maar overweeg toch even of dat wel voordelig is (behalve misschien breekbare of delikate voorwerpen). Als U toch beroep doet op ons, gaat alles in één moeite door met de vrachtwagen, en uw zaken worden op een professionele manier in en uitgeladen.

Een goede voorbereiding is een stuk gewonnen.

Een verhuis die goed voorbereid is neemt minder tijd en is dus ook goedkoper.
Neem kleerkasten en bedden op voorhand uit mekaar.
Steek alles wat kan in stevige kartonnen dozen. Dat vermindert de risicos en werkt gemakkelijker.
Wees redelijk met het gewicht per doos. Een grote doos vol met boeken is veel te zwaar, moeilijk te dragen en onmogelijk te stapelen boven andere dozen.

Kartonnen dozen.

Standaard verhuisdozen zijn te koop bij de grossisten "verpakkingsmateriaal".
Kijk bij Storopack ,  maar let op voor het minimum factuurbedrag = 55,00 € zonder BTW + 10,00 € zonder BTW voor levering.

Bananendozen zijn ook geschikt. Als U een hoeveelheid van die dozen wilt kan U die gratis bekomen bij MAKRO. Vraag per telefoon aan de dienst groenten en fruit om het gewenste aantal dozen voor U te bewaren. Om ze op te halen gaat U naar de afdeling groenten en fruit en vraagt de dozen aan de eerste de beste bediende die je daar tegenkomt. Simpel en ecologisch.

MAKRO  groenten en fruit    Machelen:                 02/ 755.10.91
                                                Sint Pieters Leeuw  02/ 334.30.91

Onze super service dozen:  standaard verhuisdozen, aan 1,25 euro per doos, levering aan huis inbegrepen (binnen de Brusselse agglomeratie).


De Post en uw adresverandering.

De Post biedt een praktische service: uw post doorsturen naar uw nieuw adres + nutsbedrijven verwittigen: gas, electriciteit, water, ...
Het loont de moeite om even naar hun site te surfen.

Die dienst heet  DoMyMove

Nog vragen ?
Aarzel niet, wij zijn er om U te helpen,   neem contact.